Дистрибуцията в логистиката се отнася до цялостното управление на движението на стоките от склада до мястото на крайна продажба. Това може да включва различни процеси - от транспортиране, опаковане, инвентаризация, контрол на складовите наличности, проверка на качество и количество, обработване на информация и връзка с клиента. Фокусът в крайна сметка е върху постигането на ефективна дистрибуция и гладко и бързо движение на готовите продукти до крайните клиентите.

Управлението на дистрибуцията е част от процеса на веригата за доставки, който в крайна сметка доставя стоки до крайните потребители или потребители. Управлението на дистрибуцията по същество е управление на движението на стоки, независимо дали е от търговец на едро към търговец на дребно или от търговец на дребно към потребител.

Управлението на дистрибуцията се фокусира върху навременната доставка на стоките и предотвратяването на загуби (като осигуряване на доставка на нетрайни стоки без разваляне) чрез каналите за дистрибуция. Това е част от по-голямата логистична система, която включва планирането и създаването на процеси за управление на доставките на стоки и транспорт. Той включва няколко аспекта, като опаковане, маршрутизиране, складово съхранение и управление на автопарка.

Ефективното управление на дистрибуцията намалява разходите за доставка и времето за доставка и повишава удовлетвореността на клиентите.

Различните канали за дистрибуция обслужват различни точки или субекти по цялата верига на доставки, която се простира от доставчиците на суровини и производителите до потребителите или други крайни потребители. Различните канали за дистрибуция трябва да вземат предвид различни фактори, които могат да повлияят на ефективната дистрибуция.

Каналите за дистрибуция на едро са канали за дистрибуция между фирми, натоварени с доставка на стоки от доставчици на суровини или производители до търговци на едро..

Каналите за дистрибуция на дребно са свързани с доставката на стоки от търговци на едро до търговци на дребно, като например козметична компания, доставяща стоки до различни магазини за търговия на дребно.

Изключителните канали за дистрибуция са тези, които доставят стоки от производител само до специално упълномощени или определени клиенти.

Сравнително нов канал за разпространение е този на електронната търговия. Директната доставка на стоки до потребителите чрез уебсайтове за електронна търговия доведе до редица промени в методите на разпространение. Големите електронни магазини разполага с множество центрове за изпълнение на поръчки, от които може да уреди стоките да бъдат изпратени до клиентите. Това позволява да се предлага по-навременна услуга за доставка, отколкото би било възможно, ако всички стоки се складират и изпращат от едно място.